Setmana Santa a Suècia

Aquests dies de setmana santa hem aprofitat per anar a visitar els nostres amics sud-africans que viuen a Suècia, sí sí, ho heu entès bé, i els vam conèixer gràcies a un amic mexicà, de mare catalana, un dia a Girona de farà uns quants anys... com veieu el món té coses ben estranyes!!

Així que ens vam decidir a programar un escapada aprofitant aquests dies de festa. Vam volar a Suècia amb un vol de Girona a Västeras, operat per Ryanair, que ens va anar perfecte ja que aquí és on viuen els nostres amics. En arribar no vam trigar massa en posar-nos al dia, més amb la Camilla ja que l'Erwin havia vingut a casa el passat desembre. Ens van preparar un suculent sopar, típic suec, i en acabar no ens ho vam pensar dues vegades per sortir en busca de la descoberta nocturna de la ciutat, i vam gaudir d'un bar ben especial, l'Sky Bar a la 24 planta de l'Hotel First Plaza, en un gratacel, a uns 75 metres del terra, i amb impressionants vistes de la ciutat de Västeras i el llac Mälaren.

sopar suec de benvinguda a casa l'Erwin i la Camilla

L'endemà vam visitar els voltants de Västeras, durant el matí vàrem passejar per la ciutat d'Arboga, situada a uns 47 quilòmetres de Västeras (el nostre camp base). A Arboga vam passejar pel costat del riu i vam fer parada en un típic bar per degustar alguns pastissets típics suecs. Tot marxant vam entrar a l'església, on estaven assajant el cant per la nit de Pasqua. A la tarda vam arribar-nos a Örebro. En el centre de la ciutat hi trobem el preciós castell d'Örebro, que es troba situat en un illot al riu Svartån i també en destaquen la quantitat de cases de fusta que hi ha, moltes d'elles actualment són museus.

Arboga Suècia
vistes sobre el riu del bonic poble d'Arboga

el castell d'Örebro

vistes de la ciutat d'Örebro al voltant del castell

Després d'estar tot el dia voltant per terres sueques no ens venia res més de gust que fer un bon soparet i així va ser. Aquest sopar va ser especial, va servir-nos per entrar de ple en el folklore suec i és que amb ell vam descobrir un gran grup que us recomanem, Bo Kaspers Orkesters és com es diu el grup. I també aprofitem per recomanar-vos Bill Wyman.

tot esperant el sopar

i vam acabar ballant a ritme de la música

El tercer dia vam visitar la ciutat d'Uppsala, seu de la universitat més antiga d'Escandinava. A la Catedral d'Uppsala hi ha enterrat el rei Gustav I de Suècia.

Uppsala i la seva catedral, la més gran d'Escandinàvia

Curiosament, al no tenir platja, els suecs, de seguida que veuen el sol s'apalanquen ben a prop del riu i és que fins i tots els bancs estan col·locats estratègicament per quedar-se assegut com si et trobessis tombat en una tombona.

els suecs aprofiten tant com poden les hores de sol

L'últim dia vam visitar les tombes víkings d'Anundshög i vam dinar un picnic al parc del castell Strömsholms, aprofitant el bon temps que ens va fer aquests dies no podíem acabar millor el viatge!!

les tombes víkings d'Anundshög

un picnic al parc del castell Strömsholms molt ben organitzat, amb estovalles i tot!

Com no podia ser d'una altra manera aquests dies han estat fantàstics, especialment per la bona companyia que hem tingut amb aquests GRANS amfitrions.

la foto de comiat, i fins aviat!!!

Moltes gràcies per tot Erwin i Camilla!! Esperem veure-us aviat per terres catalanes!!!