Pangong Tso, un llac entre Índia i Xina!

Tot i que durant el trajecte no les teníem totes, finalment hem arribat al Pangong Tso!!
Un llac natural d'aigua salada a 4.350 metres d'altitud, una petita meravella natural que per arribar-hi hem hagut de superar, el Changla Pass, un pas de muntanya de 5.360 metres. És evident, doncs, que a tanta alçada hi estava nevant, i hem tingut uns minuts crítics just abans i després del pas, ja que la carretera és tortuosa i amb un estat bastant precari, però ja ho sabeu, finalment hem arribat!

les vistes del llac amb un cel blau espectacular que hem tingut a estones!

les sombres dels núvols a les àrides i colorides muntanyes dels himàlaies!

Aquest llac estret i llarg, fa 160 quilòmetres de longitud i el seu punt màxim d'amplada són 5 quilòmetres, aquest es reparteix entre el Ladakh i el Tíbet, el 50% forma part administrativa de la Índia i l'altre 50% part administrativa de la Xina.

la foto de rigor!

amb vistes al Tíbet, entre la frontera Xina i Índia!

Pels indis és un llac molt famós ja que aquí s'hi ha filmat el final de la pel·lícula Índia: "3 idiots" un èxit bollywoodiense, la pel·lícula més taquillera de tots els temps de la Índia! (Per cert, que tenim pendent de veure ja que no la trobem que no sigui en indi...)

a ´l'estil dels "3 idiots" , fent l'indio al Pangong Tso! :p

el punt on ens hem fet la majoria de fotos. i on venen tots els indis a fotografiar-se!

A la tornada, ja amb bon temps, hem pogut gaudir del Changla Pass i prendre un te tranquil·lament abans de retornar cap a Leh. Un dia complet amb Jeep que hem compartit amb tres nois indis i en Thi Hoon, un noi coreà amb el qual coincidirem en diverses ocasions a Leh, al Festival d'Hemis i en el nostre últim dia abans de marxar de Leh, que farem un sopar de despedida.

foto de grup, amb els tres nois indis, el coreà i nosaltres!

la "carretera" al Changla Pass, a més de 5.000 metres d'alçada, el tercer pas de muntanya transitable més alt del món!

en petit, foto del pas a l'anada, i en gran, la Txell al mateix punt a la tornada de l'excursió on vam parar a fer uns tes!

No cal dir que val la pena l'excursió fins el Pangong Tso, durant el dia ens ha plogut i nevat, però ens ha deixat estones espectaculars per poder contemplar el paisatge. Si un vol també pot pasar-hi la nit i dormir en tendes d'acampada i així repartir en dos dies el carregós trajecte. Però per nosatres la visita en un dia ens ha semblat suficient!

acabem el post amb una panoràmica de les vistes a la nostra arribada al Pangong Tso!

No us perdeu el següent post sobre la festivitat d'Hemis, un monestir budista tibetà en el qual durant dos dies els monjos hi celebren el seu festival anual amb balls, danses i màscares...

4 comentaris:

1. Anònim25/7/13

Eis parella!!!

Quina canya de lloc no?? apuntat a la llista, quina tranquil.litat, aire pur, el llac i les muntanyes vorejant aquest paisatge :) increïble!!!
    Molts petuneeeets!!!!! Un post genial ;)

ResponElimina
    Respostes
    1. Hola nois!!

La veritat que molt bonic!

Portàvem un parell de dies a Leh amb una mica de mal temps, i quan vam decidir anar al Pangong Tso no les teníem totes... però al final va fer un dia mig-mig, al principi vam passar el coll amb un temps molt complicat però a l'altre costat feia sol!

El dia era canviant però el vam poder gaudir al màxim juntament amb els nous companys de viatge!!!

Esperem que l'embaràs vagi tot en ordre!!!
      Una forta abraçada a tots tres!!!

Txell i Xavi
      (Ja hem vist que heu disfrutat molt de Filipines!!!)

Elimina
  2. Hola!
    Sóc Irina García, productora del programa radiofònic Colors Primaris, que s'emet cada dissabte a les 13:00 per La Xarxa (l'antiga COM ràdio), amb producció a Ràdio Silenci, a la Garriga.

Us escric perquè estem molt interessats en entrevistar-vos per a què ens expliqueu les vostres experiències viatgeres. Ens agrada molt el vostre blog i creiem que ara que és estiu estaria molt bé donar-li difussió.

Si us semblés bé, l'entrevista la realitzaríem aquest dissabte, 3 d'agost, a les 13:15 (hora catalana). Com veig que esteu entre la Xina i l'Índia, l'hauríem de fer per skype, en directe. Què us sembla?

Si us sembla bé podeu contactar amb mi a colorsprimaris@laxarxa.com i seguim parlant dels detalls de l'entrevista!
    Espero la vostra resposta!
    Moltes gràcies!
    Irina

ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Irina!!!

Quina il·lusió això de la ràdio!!!
      Som un cas apart, el viatge el vam fer el passat mes de juny, i mica en mica l'anem actualitzant al bloc... :p

Així que cap problema perquè ens pogueu fer l'entrevista!!
      Us escrivint al correu del programa i acabem de quedar.