Tongariro Alpine Crossing

La sorpresa ha estat quan ens hem despertat i davant nostre hem vist l’espectacular Mont Ruapehu (2.797m). IMPRESSIONANT! Hem agafat la furgo i carretera amunt fins les pistes d’esquí de Turoa.
De pujada a les pistes ens hem acostat a les cascades Mangawhero, també molt guapes i més encara amb el Ruapehu de fons.
Quan hem arribat a les pistes, hem tingut una altra sorpresa per la vista, al fons de tot hem pogut apreciar el Mont Taranaki, a 200 km de distància a la costa oest. Aquest cim, de 2.518m, és perfecte en quan a forma volcànica. És el més recent de tots els volcans que hi ha per la zona i, gent experta en el tema, diu que ja està preparat perquè torni en erupció.
La intenció inicial era anar directe des d’Ohakune cap a Wellington, passant per una carretera de sorra, de 106 km, d’antics poblats maoris, que va seguint el curs del riu Whanganui, però vist el temps, com que ens ha semblat collonut, hem decidit aprofitar el dia al màxim. Així és que hem anat fins al Tongariro, a veure si per fi deixàvem d’imaginar-nos-el i el vèiem en directe.
Ohhh!!!! Que gran!!!! Brutal... Per fi, hem pogut veure el Tongariro amb els seus 1.967 m i el Ngauruhoe amb els seus 2.287m, un al costat de l’altre.
Teníem recança dels dies anteriors i, malgrat anar justos de temps, a les 11h hem decidit començar el Tongariro Alpine Crossing, una caminada no circular de 6-8h de durada.
Hem arribat entre el South Crater i el Red Crater, el Red Crater és el punt més alt del Tongariro Alpine Crossing i des d’on es poden veure els Emerald Lakes. Ens hem quedat a 20 tristos minuts de veure’ls, però el temps s’ha girat per complet, ha començat a nevar i estàvem lluny del cotxe, així és que hem preferit retirar a temps.
Ens ha semblat espectacular, més o menys podem dir que hem fet mig trekking. Per cert, aquests kiwis ho tenen tot preparat, camins d’alta muntanya amb escalons de fusta! Estan bojos!
De baixada no ha parat de nevar i hem arribat al cotxe, just a temps per no tornar a quedar xops com ahir, però ha valgut la pena!!!!
Hem aprofitat per dinar als peus del Tongariro i com que ho volem tot, hem volgut fer aquest tram de carretera que passa per antics poblets maoris. La carretera, tota de sorra i un munt d’esllavissades, ha fet que ens paréssim al primer poble, a Pipiriki. Allí hi havia un cartell indicant un bar. Hi hem anat, amb la idea de preguntar si anàvem bé per aquella carretera i com estava de condicions, ja que quan el cabal del riu puja no t’hi deixen circular.
Ha resultat ser que el bar estava xapat. Ha sortit un home, una mica peculiar i bastant sonat, d’una casa i ens ha explicat que la seva dona només té obert el bar en temporada estival (el seu estiu) i la resta de l’any marxa, o sigui que ara el bar està tancat fins al desembre. Hem acabat fent un cafè i menjant unes galetes a casa d’aquest kiwi.
Després d’entretenir-nos-hi una horeta, aproximadament, hem girat cua per la carretera principal i hem arribat a Wellington a les 22.30h... ens hem dutxat i a dormir directes que demà a les 7h hem de ser al ferri per creuar cap la illa sud.

I molt aviat un post amb tots els detalls de la nostra súper mega snail home!!!

Tongariro National Park

El Tongariro és un dels parcs més impressionants de Nova Zelanda, nosaltres encara no ho corroborarem perquè ens falta un munt per veure, però això diuen. Cal dir que és aquí on es van filmar moltes de les escenes de la Trilogia del Senyor dels Anells. Està format per 3 volcans actius: el Mont Tongariro (1967mts), el Mont Ngauruhoe (2287mts) i el Ruaupehu (2787mts), aquest últim el més actiu de tots ells.

El temps no ens ha deixat fer un dels trekkings més famosos de la zona, el Tongariro Alpine Crossing però n’hem fet un parell que no han estat gens malament.

El primer que hem fet ha estat el Taranaki Falls, una caminada circular de 2h de durada, aproximadament, a una cascada de 20m en el riu Wairere.
Hem quedat molls com ànecs, però estem de vacances i hem continuat a per la segona, el Silica Rapids. El Silica Rapids, anomenats així per la gran quantitat de silici que es formen a les aigües del riu Wairere, també és una caminada circular d’aproximadament 2h30’. No pas menys que abans, hem tornat a quedar molls, molls… però aquesta caminada ens ha semblat espectacular, els ràpids semblaven daurats. Molt xulo!
Hem tornat a buscar la nostra casa ambulant i ens hem arribat a les pistes d’esquí del Tongariro… 3ºC i nevant…. mamma mia, quin fred!!!
Ens despedim del Tongariro una mica tristos per no haver pogut veure els Emerald Lakes, uns llacs blau turquesa, que per les fotos semblen brutals, que es poden veure fent l’Alpine Crossing, però qui sap, potser algun dia tornem i podem fer-lo!

A veure si demà, des d’Ohakune que és on som ara, el dia es desperta clar i ens regala unes vistes tremendes a aquestes muntanyes, perquè de moment, el Tongariro, ens el continuem imaginant!

Rotorua i terra de maoris

Ja tenim la furgo... que gran! Sincerament, conduint per l'esquerra i amb un trasto tant gran se't posen per corbata. Però vaja, al cap de poc ja t'hi has ben acostumat. Doncs això, ens vam ben instal•lar a la furgo, vam fer parada al súper per ben proveir-la i... on és la càmera de fer fotos? Collons... l'hem perdut!!!! com???? res... mitja volta, histèrics de nervis i mala llet i per sort la vam trobar abandonada a les cadires de la Maui, on vam anar a recollir la furgo. Que fort... ningú l'havia tocat, això és increïble i impensable a casa nostra! Ens calmem, i contents comencem ruta direcció Rotorua on tenim pensat fer nit. Quins paisatges...
Al arribar a Rotorua, terra de volcans, anem a fer una passejada per Kirau Park, una zona geotermal al centre del poble, plena de piscines termals on vam poder olorar per primera vegada, el que tantes vegades havíem llegit, quina pudor a ous podrits....
Ens decidim per fer la turistada, anar a un sopar maorí amb hangi inclòs... però ha valgut molt la pena. Al arribar ens han donat un pica-pica, tot seguit hem vist un espectacle dels guerrers maoris amb hangi inclòs, això ha estat per treure'ns el regust de boca i no haver pogut veure un partit dels All Blacks, i al final hem menjat un típic sopar maori.
Avui hem visitat Wai-O-Tapu, zona geotermal a 30min de Rotorua, pudor d'ou podrit al quadrat... però que xulo! Quins colors que ha pres el terra amb el sofre.. és brutal i creiem que les fotos no li faran justícia al lloc. Hem enganxat un dia de pluja, pluja i més pluja i les fotos són grises, però el lloc és espectacular.

Després de fer la caminada pel recintes hem anat a veure el Lady Knox guèiser, només actiu cada dia a les 10.15h.
Després d'esmorzar a la furgo, quina canya això d'anar amb la casa a sobre.... jejejeje.... hem fet parada a les Mud Pool, unes piscines de fang també actives pel fet de trobar-se en terres volcàniques en plena activitat.
En sortint hem anat a Orakei Koraki, una altra zona geotermal molt menys massificada turísticament i considerada una de les millors de Nova Zelanda, però el temps ens ha fotut els plans enlaire i ens hem conformat amb un fer un cafè amb llet des de l'altra banda. Avui ha sigut un dia passat per aigua i no hem pogut fer massa res del que teníem planejat. Hem anat baixant fins a Taupo i a la tarda hem visitat les Huka Falls, aigua a dojo i blava... brutal!
Amb un dia clar, des de Taupo, al fons del llac, es veu el Tongariro, de moment, nosaltre ens l'estem imaginant. Ara mateix som a Turangi, ja encaminats per demà anar cap a la zona i provar sort per fer algun trekking. De totes formes, les previsions per demà diuen que continuarà plovent, així és que ja es veurà.

Auckland i la Península de Coromandel

Després de 36h de viure entre avions i aeroports hem trepitjat terra Kiwi! Cansats, esgotats…. però contents, arribant a les 5h del matí, hem començat per conèixer la ciutat d’Auckland. Al migdia hem agafat el ferry que ens ha portat a Devonport, des d’on es pot veure l’Skyline d’Auckland amb unes vistes força bones i a la tarda ens hem arribat al barri de Parnell, amb força bars, restaurants i galeries d’art.
Avui el temps no ens ha respectat massa, per cert, ahir va començar a ploure a la nit i avui no ens ha deixat en tot el dia. Tot i així no hem deixat de fer el que volíem. Hem anat a la Península de Coromandel, per remullar-nos els peus a la Hot Water Beach, on si amb una pala vas excavant a la sorra puja aigua calenta i si no vigiles t’escaldes. La raó és perquè hi ha una pedra volcànica que es troba sota la sorra i fa pujar l’aigua a altes temperatures. Curiós de veure, llàstima que no portàvem el banyador al cotxe...
Després hem seguit per la costa fins a la Cathedral Cove, una excursió de 45min anar i 45min tornar per entremig d’un bosc de falgueres espectacular, fins arribar a la platja, on estàvem sols i el paisatge, malgrat la pluja, val molt la pena.
A les 16h ens hem parat a menjar en un “take away” de peix, per provar els típics “mussels” de la zona, i de tornada a Auckland hem passat pel poble de Coromandel també amb unes platges guapíssimes.