Navegant per una de les 7 meravelles naturals del món!

Segons la Lonely Planet, Sabang és conegut per ser on es troba el highlight de l'illa de Palawan, el conegut riu subterrani de Puerto Princesa, l'Underground River. El que no ens esperàvem és trobar-nos amb un poblet a rebentar de gent, però ara és Setmana Santa i com a bons cristians que són els filipins, ells també estan de vacances i es mouen que dóna gust. Acabats de marxar i ja comencem a enyorar la tranquil·litat de Port Barton...

Tan bon punt arribem ens diuen que els passes pel riu estan fully booked, paraula que no deixarem de sentir durant una bona estona, ens acostàvem a un allotjament i la resposta sempre era la mateixa, fully booked!. Desesperats com estàvem, ja ens veiem improvisant uns llits a peu de platja, en Raúl i en Xavi van anar en la recerca de lo impossible i al final vam trobar un allotjament súper rústic, molt cucu i baratíssim ;-).

la nostra arribada a Sabang a després d'un llarg trajecte entre jeepneys i en un d'ells instal·lats a dalt amb la càrrega, juntament amb gran part del passatge

Ja només ens faltava aconseguir l'entrada pel riu, la qual també estava fully booked, la única manera de poder-la aconseguir va ser dient que ens hi arribarríem caminant,  ja que totes les bankes estaven plenes i caminant per la selva no en necessitàvem.

L'endemà al matí, després d'un esmorzar a base de delicíes pastisseres filipines vam començar a caminar per la costa de la platja de Sabang, ens esperaven al voltant de 5'50 km pel mig de la selva, pel jungle trail, amb una calor de boig que ens va fer suar fins a l'últim moment.

encara frescos, iniciant la caminada per la platja de Sabang

suant de valent per l'interior de la selva, jungle trail

El riu subterrani de Puerto Princesa, l'Underground River, és un riu subterrani que desemboca directament al mar i transcorre per l'interior d'una cova, al llarg de 8'2 km., 4 dels quals són navegables. Aquest a més de Patrimoni de la Humanitat va ser anomenat una de les 7 meravelles naturals l'any 2011.

no anàvem a veure cap obra sinó que estàvem enfilats i equipats per entrar a l'interior del riu subterrani

es pot comprovar la inmensitat d'aquesta galeria amb la dimensió de la sortida del riu subterrani

La tornada la vam fer amb banka, i un cop arribats al poble no vam trigar un moment en comprar pa i jalar-nos el segon fuet que els nostres amics ens havien portat de casa. Així és com ens vam despedir d'ells, i de la setmana que hem compartit plegats en aquest nou país per nosaltres, però no per ells que ja hi havien estat durant la seva aventura. Ara ens sentim una mica com una nens abandonats i tot just ha passat mig dia però ja els trobem a faltar. Que acabeu de gaudir de les vacances amics, nosaltres anem fent camí cap a el Nido!

platja a la desembocadura del riu subterrani de Puerto Princesa

Tot i ser un highlight i ser una de les 7 meravelles naturals del món, nosaltres continuem enamorats de les platges de Port Barton i Filipines, i considerem aquesta visita prescindible! :-)

6 comentaris:

1. Una vegada més, heu fet una entrada magnífica. Això d'arribar a un lloc sense acabar de situar-te i no poder trobar lloc on dormir per què tot està ple de gent deu ser desesperant. Però després tot s'oblida amb les meravelles que es visiten...
    Una salutació

Respostes
    1. Gràcies Manel i Cristina!! La veritat que és desesperant, sempre intentem tenir alguna recomanació viatgera per dormir localitzada i sinó a buscar... :-)de moment només ens ha tocat dormir al carrer a Hong Kong!!!
      Una abraçada!!

Elimina
  2. Ha de ser tant xulo coincidir i fer una setmaneta de vacances plegats!!! Anotem Port Barton en una llibreta per si algun dia ens hi acostem ;)

Respostes
    1. Nosaltres encantats de rebre viatgers experimentats com valtrus!!! ja ho sabeu, ens podem trobar al Botaira?? aixx... pupa pupa!!

O sinó del juliol fins al novembre serem per Sud Amèrica!!!
      Molts records!!! A veure si ens veiem abans de tornar...

3. Jajaja quina caminata eh!!!! Semblava q no s'acabaría mai!! jejeje
    Al final aquest estiu no ens mourem massa, així q el proper retrobament serà amb els peus de porc ;)

Un petonàs enorme i a continuar disfrutant de l'aventura!!!!!!

Respostes
    1. Si, si!!! Peus de porc!!!!
      Ostres tu, fer-nos pensar amb aquests tiberis!!!
      Ja podem encarregar taula amb en Fredu a Can Sitra!!!

Igualment, un petonàs enorme per vosaltres!!!