La Capadòcia

Arribats a l'aeroport d'Atatürk vam agafar el tren fins a Sultanahmet  i d'allà vam haver d'agafar un taxi fins al nostre hostel, a Istikal Caddesi, perquè ja eren les 12 pm passades i el tren lleuger opera fins les 12. Un cop arribats a l'Istikal Caddesi hem anat fins al Levaten Hostel, on hem dormit per 14,21 TL, en habitació compartida.

El diumenge vam anar fins a la Otogar principal d'Istanbul a comprar el bitllet de bus nocturn per anar a Göreme, la Capadòcia, on som ara. No vam trobar bitllets directes a Göreme i vam haver de fer canvi de bus a Kayseri. D'Istanbul a Göreme hem viatjat amb la companyia de bus Kent per 55 TL, un trajecte de 12h. Arribats a Kayseri hem agafat un altre bus, aquest amb la companyia Süha fins a Göreme per 10 TL, i una hora més de trajecte.

La resta del dia l'hem aprofitat per endur-nos les primeres impressions de la ciutat, però el post d'Istanbul el deixarem pel final del viatge, ja que els últims dies els destinarem a visitar-la.
Havent sortit a les 19.30h del dissabte, finalment, arribem al nostre destí a les 10h del diumenge.
El primer dia a Göreme el vam destinar a visitar l'Open Air Museum, museu a l'aire lliure on es pot gaudir de la visita a diferents esglésies cristianes excavades a la roca. L'entrada ens ha costat 15 TL. El museu es troba aproximadament a 1km caminant del centre de Göreme.
Un cop acabada la visita, i amb la mateixa entrada del museu hem visitat l'església prèvia al museu, la qual té uns frescos que valen moltíssim la pena de veure.
Sortint del museu, i seguint per la mateixa carretera que et porta fins a Ürgup, ens hem arribat fins al Kaya camping des d'on comença el sender que et porta pel Red Valley i el Rose Valley. Hem estat voltant per les dues valls unes 4h, amb una calor de mil dimonis, però la caminata ha valgut moltíssim la pena. I ja cap al final de la vall hem trobat  un "bar", allà dins una cova, on no ens hem pogut resistir de veure un suc de taronja natural, estàvem exhausts de calor.
El segon dia, en vistes dels alts preus de la betzina, vam pensar que llogar un cotxe ens sortiria massa car i vam optar per agafar un dels molts tours que s'ofereixen per poder descobrir més els racons de la Capadòcia. Nosaltres ens vam decidir pel Green Tour, amb la Nomad Travel Agency, ens va costar 70 TL i en el preu hi estava inclòs el dinar, el desplaçament i les entrades. Vam sortir de Göreme i ens vam parar a Uçhisar on vam poder gaudir d'unes vistes al Pigeon Valley (una altra vall de la zona).
Tot seguit vam anar a visitar una de les ciutats subterrànies que hi ha per la zona. Les més importants són Derinkuyu i Kaymakli. Nosaltres vam visitar la ciutat de Derinkuyu, una ciutat amb més de 8 pisos a visitar sota terra, però només 8 estan oberts al públic. Aquesta visita va ser molt interessant.
Sortint de Derinkuyu vam dirigir-nos fins a la Vall d'Ilhara on vam caminar uns 4km per dins la vall. Al finalitzar la caminada vam parar-nos a dinar al mateix parc, al costat del riu, on vam degustar un sopa vegetal, un chicken shish i una truita de riu, tot boníssim.
I ja per últim, i molt a prop de la Vall d'Ilhara es troba el monestir de Selime, impressionant. Les fotos no faran prou justícia al lloc.
El dia d'ahir el vam destinar a visitar el castell d'Uçhisar, l'entrada ens va costar 5 TL.
Des de Göreme amb dolmus hi vam estar ben poc i ens va costar 2 TL el trajecte. En sortint del castell vam decidir baixar caminant fins a Göreme, però ho vam fer pel Love Valley. Hem començat a baixar per la vall, però el trajecte no finatza a Göreme, finalitza a prop de Çavusin. Çavusin és un poble que es troba a uns 2km després de Göreme, així és que després de menjar-nos uns entrepans de tonyina "hand made" ens hem fotut una coke ben fresca i de nou per entremig de les valls cap a Göreme.

I avui ha estat el nostre últim dia Capadòcia i hem aprofitat per visitar un altre poble prou important, Ürgup, amb dolmus des de Göreme 2,50 TL el trajecte. A Ürgup ens hem arribat fins al mirador de Temenni des d'on es tenen unes vistes prou bones del poble. Tot seguit hem anat fins a les bodegues Turasan, de tradició vinícola grecootomana, on hem disfrutat d'una degustació de vins blancs, 4 copes per 10 TL.
Per visitar la Capadòcia es poden prendre de base 2 pobles, Göreme o Ürgup. Havent visitat els 2, recomanaríem Göreme a tots aquells viatgers que hi vulguin venir. Ens ha semblat molt més petit i tot i ser turístic ho és menys que Ürgup i amb una molt bona oferta d'allotjament. Nosaltres ens hem allotjat al Emre's Cave House, ens ha costat 12 TL, en habitació compartida.

Avui agafem un bus nocturn direcció Fethiye, la costa Mediterrània. Així és que el proper post serà des de la platgeta.

1 comentari:

1. ooooohhh quins records!!!!
    Em sembla que devíem agafar el mateix tour per fer les undergrounds cities i la vall d'Ilhara...fins i tot vam menjar el mateix, truita de riu!! hehe