Beijing, la capital Xina

A primer cop d'ull Beijing aparenta ser una ciutat freda però no falten gaires hores per adonar-se que aquesta ciutat és ben viva. Parlar de Beijing és parlar de la Ciutat Prohibida, és parlar de la Gran Muralla, que ja n'hem fet un post específic, és parlar de la plaça Tian'anmen, dels edificis més que moderns que té aquesta gran ciutat, com el de la CCTV o el Niu i el Cub, tan famosos pel seu disseny com per les Olimpíades del 2008, el Centre Nacional d'Arts Escèniques (l'Òpera), també n'és un altre de ben espaterrant.

imatges de la ciutat prohibida i la plaça Tian'anmen, sempre sota la mirada de Mao Zedong

l'Estadi Nacional de Beijing també conegut com el Niu d'ocell, de dia i de nit

el modern edifici de la CCTV

A Beijing també hem descobert el 798 Art District, amb infinitat d'escultures i exposicions de joves artistes a l'aire lliure, els quals són l'escenari de divertides instantànies i el barri en sí és l'escenari de l'àlbum de fotos dels recents casats en aquesta ciutat, se'ns dubte és dels barris més "chics" que hem vist.

diferents imatges de l'Art District, barri en ple creixement...

També és parlar dels famosos hutongs, als quals volem fer una menció especial. Passejar entre hutongs és com retrocedir a l'edat mitjana, són antics carrerons estrets, tots ells amb habitatges d'una sola planta i antics patis. És curiós però a la zona dels hutongs està ple de lavabos públics i és que normalment les cases no tenen bany propi.

Pels amants de l'òpera o pels interessats en l'acrobàcia Xina és un molt bon lloc per gaudir d'un dels molts espectacles que s'hi ofereixen.

un altre edifici modern de Beijing, és el Centre Nacional d'Arts Escèniques

Beijing també és el lloc ideal per gaudir d'una deliciosa cuina i probar nous sabors, nosaltres recomanem el iogurt mongòl, que es pot trobar fàcilment al carrer Nanluogu Xiang. Aquí també hem probat el nostre primer ànec a la pequinesa, al restaurant Jingzun PekingDuck, el qual recomanem,  a la zona de Sanlitún, on ens hem allotjat durant la nostra estada a la capital Xina.

el restaurant Jingzun PekingDuck, tot preparant l'ànec a la pequinesa

Per celebrar l'equador del nostre viatge vam pensar que no hi hauria res millor que sopar una bona pizza i així ho vam fer, una pizza al Hutong Pizza, que tal i com diu el nom es troba en un hutong molt a prop del llac Qianhai. I aquesta mateixa nit, vam acabar la vetllada amb una trobada que ens va fer especial il.lusió, amb la Masuchan, a qui vam conèixer durant el trekking dels Annapurnes i amb qui hem conegut la vida nocturna de la ciutat.

al Huntong Pizza celebrant els 6 mesos de la nostra aventura!!!! :-)
i per rematar-ho, ens retrobem amb la Machusan i sortim fins a la discoteca amb tota una colla de xinos!!!

Han estat 5 dies recorrent els racons d'aquesta gran ciutat i ens n'anem amb la sensació d'haver deixat molt per veure i molt per fer, però ens n'anem de Xina molt contents d'haver pogut conèixer aquest país i fascinats amb tot el que Xina té.

i va ser en aquesta ciutat on la Txell li va tocar passar per la peluqueria!!! :-)

2 comentaris:

1. pell de gallina!! suposo que estic sensible!!1 OH MY GOD però si nosaltres només hi dormim 2 nits i dia el passem a la muralla xina! Això és el que té viatjar en unes vacances convencionals de 15 dies (ni un més ni un menys) Un petó fort guapus!

ResponElimina
  2. Mireia guapíssima!!!
    Ostres, pell de gallina... això encara no ens ho havien dit!!!
    No et preocupis que segur que us sortirà un viatge rodó, la Xina és fantàstica tota ella!!!