The Golden Temple, en territori Sikh!

Després de visitar l'animada frontera Pakistaní i Índia, tocava fer un soparet i rehidratar-nos per recuperar tota l'aigua que havíem perdut durant les 4 hores que havíem estat a més de 40ºC. Així que només arribar vam buscar un restaurant per sopar, i vam recordar els gustos, que tant ens havíen agradat durant la nostra primera estada a la Índia, tot menjant un Paneer Butter Masala i una Masala Dosa, al Neelam's.

Una vegada refets vam posar rumb a visitar el Golden Temple, el Temple Daurat dels Sikhs, el màxim temple de culte per aquesta religió monoteísta, a mig camí del sufisme i l'hinduisme.

Aquí trobem els típics soldats amb la llança que vigilen el temple, un munt de gurus llegint els llibres sagrats, els homes amb les seves barbes i turbants de tots els colors lligats al cap, ocultant aixi la seva llarga cabellera que mai ha estat tallada, simbolitzant per ells la seva santedat. També combinen la vestimenta amb una daga o catana, símbol de poder, i amb braçalets com a símbol de valentia. A la religió del sikhs no hi ha lloc per a les castes, és per això que per entrar al Temple Daurat no hi ha més restriccions que cobrir-se el cap, anar sense calçat i ser respectuós com a qualsevol altra edifici de culte religiós.

De nit passegem pel voltant de l'estany on es troba el Temple Daurant, el qual destaca enmig d'una edificació que l'envolta tota de marbre i amb el reflex de l'or a l'aigua, una aigua pura on els sikhs s'hi banyen, suposem com a mètode de purificació personal. Deixem per l'endemà la visita a l'interior del Temple, del qual no en tenim fotos però que ens va flipar amb els gurus tocant i recitant versos, un munt de fidels a l'interior i un munt d'ajudants tirant aigua a la passarel·la de marbre, per fer més soportable i fins i tot refrescant la caminada fins al Temple Daurat.

No cal oblidar que els sikhs són una gent molt acollidora, a Amritsar si un vol pot fer l'estada en aquesta ciutat de forma totalment gratuïta. Quan arribes a l'estació disposes d'un bus gratuït fins la zona del Golden Temple, hi ha allotjament pels pelegrins també gratuïts, en habitacions comunitàries, i pels turistes estrangers en dormitoris comunitaris separats. Cada dia serveixen entre 60.000 i 80.000 àpats gratuïts a la "¨Free Kitchen", uns thalis bàsics a base de cigrons, llenties, arròs amb coco i 2 o 3 xapatis, aquest establiment està obert les 24 hores dels dia. Nosaltres hi hem dinat els dos dies que hi hem estat :-).

A l'exterior també hi ha unes cantines subencionades on prendre una coca-cola o una fanta per només 5 rp, és a dir, 0'06€, o plats de noodles a 0,15€. Així que no serà questió de pressupost deixar per un altre moment visitar aquest Temple. Ah, i dir també que l'entrada és gratuïta, guarden les sabates a l'entrada gratuïtament i pots tirar tantes fotos com vulguis que ningú no et dirà res, excepte a l'interior del Temple.

De totes formes degut a la gran pelegrinació de sikhs, i molts possiblement de zones rurals que no tenen una gran presència de viatgers estrangers, com a les principals ciutats de la Índia, molts sikhs ens demanaven de tirar-nos fotos junts amb la seva familia.

4 comentaris:

1. Impressionant la primera foto parella! i que dir del temple, ens va deixar amb la boca oberta :-)

Aquestes llenties van ser el nostre dinar de Nadal de fa 2 anys ;P

Abraçades wapus!

ResponElimina
    Respostes
    1. Bones guapos!!!

Espero que la tornada sigui lleu!!!! :p
      Un àpat molt senzill, però bo, especialmente ens va encantar l'arròs amb coco... per sucar-hi pa....

A la tornada ens veiem!
      Txell i Xavi

Elimina
  2. La meitat del post en detallar les coses gratis!!jejejej Rapinyadors!! Segur que porteu la motixil·la plena de fantes a 0,06 E!!
    Molt interessant el culte exòtic dels Sijs i fantàstiques fotos. Xavi com vas apretar el cul amb la mirada fulminant del tio de la llança!!
    Endavant valents, seguiu disfrutant del que més us agrada!!

Una abraçada,

Edu

ResponElimina
    Respostes
    1. Ehhh!!! Traveria!!!!

Que estem ON HOLIDAYS, però no som tontos!!! ;-)

Visitar el temple dorat ha estat un experiencia molt xula, i no treu, que molt económica!!!! jejeje

A veure si us passem a veure per terres mallorquines!!! :p
      Teniu compte de Couchsurfing?

Molts records a tu i la Marina!