Els temples de Bagan

Es diu que si es reunissin totes les catedrals medievals d'Europa a la illa de Manhattan i encara se n'afegissin unes quantes més, s'aconseguiria el fascinant paisatge que trobem als temples de Bagan, centenars i centenars de temples, ni més ni menys que 4.400.

un munt de temples i pagodes que es fan difícils de poder visitar...

enfilats a un dels molts temples de Bagan, a punt de veure una imatge ben difícil d'oblidar...

i és que miris on miris mai deixes de veure aquest bonic regal per la vista!

Lo bonic de Bagan, a parer nostre,  no és visitar els temples un per un sinó enfilar-se en un d'ells per meravellar-se amb la vista de tots els temples i estupes, senzillament espectacular, sobretot durant la sortida i la posta de sol. Nosaltres ens quedem, sense cap mena de dubte, amb les vistes des del Pyathada Paya, un lloc màgic per veure pondre's el sol, no és gens fàcil arribar-hi, però afortunadament tots els locals et saben indicar.

després de buscar-la una llarga estona, al final vam poder veure pondre's el sol des de Pyathada Paya

tornant de la posta de sol a Bagan, hem tornat a casa un parell de marrecs cadascú, en Chedi, la Tala-à, en Sodei i la Mamasai, ens han alegrat el dia!!!

Bagan es troba entre diverses poblacions, entre elles Nyaung U, on ens hem allotjat durant la nostra estada aquí i on es troben la majoria d'allotjaments assequibles per a motxillers. La millor manera per recórrer els temples és al cim d'una bicicleta, aquí les lloguen per 1.500 kyats al dia i el terreny és ben planer,    la qual cosa s'agraeix per poder pedalar sota el sol que apreta durant tot el dia. Vam passar-nos un parell de dies enfilats a la bici i vam poder visitar els temples més importants: el Htilominlo Pahto, l'Ananda Pahto i l'Ananda Ok Kyaung, el Shwe San Daw Paya (bona opció per veure la sortida i la posta de sol), la Thatbyinnyu Pahto, la Bupaya a tocar al riu, la Dhammayazika Paya, aquesta és daurada i ens va semblar molt bonica i ja per acabar la Pyathada Paya, la millor opció per despedir-se d'aquest increïble lloc.

a dalt la Dhammayazika Paya, no ha estat la primera vegada que ens han demanat ser partíceps d'una sessió de fotos...

i just sortint de la Dhammayazika Paya ens vam parar a dinar amb aquesta família, la que ens va fer passar una de les millors estones del dia!

els menuts sempre estan encantats de rebre't

A Bagan ens hem trobat de nou amb en Michael i la Paula, com diu en Michael ens estem seguint arreu del món i és que estem fent la mateixa ruta. Com no podia ser d'altra manera ens hem despedit d'ells amb un sopar a base de gnochis i pizzes!! Els altres dies, i és que a vegades pequem de poca originalitat, hem sopat al Wonderful restaurant, on creiem haver exhaurit totes les provisions de carbassa del seu magatzem, les seves pumpkins soups són una delícia, per això no hem pogut evitar recomanar-lo.

sopant amb bona companyia, la Paula i en Michael!

3 comentaris:

1. UHmmm... post lleuger de llegir, amb info bàsica del lloc, bones fotos i poc text...això ho ha escrit la Txell!!! jajajajajajaja

Ens ho apuntem que el destí d'aquest estiu no està gens clar!! jejejeje

A seguir disfrutant i a seguir postejant!!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Eps!!! que passa aqui?? jajaja
      Vas molt equivocat, nosaltres fem els posts a 4 mans!! :-)

Estem intentant recuperar les fotos... que tingueu bona tornada!!!
      Fins aviat cracs!!!

Encantats d'haver coincidit a Filipines!!!
      Txell i Xavi

Elimina
  2. Una entrada magnífica. I les fotos ajuden molt a imaginar-se com són d'espectaculars els temples.
    Gràcies per compartir les vostres experiències.