La vida al llac Inle

El llac Inle no és un petit llac qualsevol, és immens, envoltat de muntanyes habitades per diferents ètnies, que alguna d'elles hem vist al llarg del trekking, pobles flotants i on la vida gira al voltant de la pesca i els mercats que van canviant cada dia de poble, en total a cinc pobles diferents. Hem recorregut el llac amb barca, en companyia dels nostres amics suïssos, vam decidir llogar una barca per un dia i ens va encantar poder veure de prop com transcórrer la vida en aquest racó de món.

els pescadors al llac Inle

entre els canals del llac

Justament el dia que vam agafar la barca, el mercat era a Inthein, una excusa perfecte per arribar-nos-hi i a part de passejar pel mercat també vam poder visitar-ne les estupes, més de 1.000 que aviat és dit. Vam veure a pescar els homes amb xarxa i amb el típic basket, la gàbia, ens va explicar el guia que en funció dels peixos a pescar es feia servir un mètode o un altre.

població flotant del llac Inle, Nam Pan Village

en barca sota un pet de sol...

dona treballant al jardí flotant

Una altra curiositat és que aquí els pescadors no remen només amb la mà, també ho fan d'una manera ben peculiar, la forma tradicional és remar dret i amb el peu aguant el rem.

la curiosa manera de remar al llac Inle, amb el peu, i a sobre pescant

treballadores pels voltants del llac

Entre les diverses parades que vam fer al llarg del dia, per veure dones girafa, tallers artesanals tèxtils, de ferro, de paper, etc., vam veure el jardí flotant de Kela, a base d'horts plens de tomaqueres, entre d'altres.

l'esgarrifós coll llarg d'una dona de l'ètnia Karen, com a reclam turístic en una botiga de teixits

de ruta pels voltants del llac Inle, tornant del curiós monestir Shwe Yan Pyay de les finestres ovalades

I la nostra estada al llac Inle ha acabat amb un tastet de vins a la Red Mountain, una bodega que va començar l'any 2002.  Quan ens vam assabentar que ben a prop hi havia unes bodegues no ens hi vam pensar dues vegades i sota un sol de maria santíssima i enfilats en una bici allà vam anar.

tot fent un tastet de vins a Myanmar, l'últim que esperàvem trobar-nos

6 comentaris:

1. Nens, quines fotos! quina enveja!! aquí torna a ploure, i fa fred... us trobem a faltar!

Respostes
    1. Ei!!! Gràcies, naltrus tb us trobem a faltar!!! :-)
      Ah, i les fotos d'aquest país no li fan justícia, és més bonic en directe!!

Txell o Xavi

Elimina
    2. Ei!!! Gràcies, naltrus tb us trobem a faltar!!! :-)
      Ah, i les fotos d'aquest país no li fan justícia, és més bonic en directe!!

Txell o Xavi

2. Anònim12/4/12

Eiii!!!! Molt be companys!!!! Quines fotos!! Tela quin viatge!! Us recordo que aquest dimecres tenim Barça-Chelsea, semifinals de la champions league. A 3 de 9 hora catalana. Ja se que aqui teniu coses millors.Però és per recordar vells temps.

Batinyo

Respostes
    1. Eiiii!!!! Gràcies x fer-nos memòria! Aquest segur q no ens el perdem!!!! Estarem a Hong Kong, mirarem de buscar un lloc x veure'l!!!