Uns dies per Santiago

Santiago no ens ha apassionat, i és que si la comparem amb altres ciutats d'Amèrica del Sud és molt menys cultural i menys monumental, però ens ha rebut de meravella!

Al llarg del viatge ens hem trobat xilens que ens han advertit que Santiago és una capital molt perillosa. Per nosaltres res més lluny que la realitat, en cap moment ens hem sentit en perill, potser és de les ciutats més tranquil·les de les que hem tingut oportunitat de conèixer a Amèrica del Sud. Ens imaginàvem una ciutat molt més caòtica del que és, i és que no ho és gens, tenint en compte la quantitat de gent que hi viu, més de 7 milions d'habitants, que aviat és dit.

vistes de la façana ajardinada de l'Hotel Continental, al extravagant Sanhattan

les vistes del Sanhattan des del cerro Santa Lucía on es pot veure la descomunal Gran Torre Santiago de 303 m d'alçada, part del complexe Costanera Center, actualment en construcció que serà la torre més alta de iberoamèrica

Santiago no destaca per tenir molts punts d'interès turístic, amb tres dies creiem que hi ha temps suficient per conèixer-la. No obstant, nosaltres ens hi hem estat una setmana, prenent-la com a punt de partida per visitar-ne altres llocs, com Valparaíso, que ja hem postejat, i el Cajón del Maipo, que en aquest cas l'hem deixat a les mans d'en Marc.

per ordre, en Marc, en Ricard i la Txell, tot pujant a la Reserva Natural el Morado, i en Xavi!

a la Laguna el Morado, a partir d'aquí et pots acostar fins als peus del glaciar

us deixem unes quantes imatges de flors de pujada al Cajón del Maipo

Tot i així, us deixem uns links per si esteu interessats en arribar-vos al Cajón del Maipo, concretament de La Reserva Natural El Morado, l'entrada al parc costa 2.000 pesos, custodiada per la Conaf. Una caminada de diumenge molt agradable, si voleu veure més fotos i com va anar el dia us deixem amb la pàgina del Marc i la Montse, el Diari del Viatger.

La nostra ruta preferida per la capital xilena passa pel Mercat de la Vega per degustar un suc de fruita tropical, el de xirimoia és sensacional. Sortint d'aquest mercat s'arriba a un altre mercat, el Mercado Central, famós per menjar peix i marisc, i aquí hem probat el Chupe de Jaiba, un pastís a base de pà, cranc i formatge que està per llepar-s'hi els dits. Des del mercat Central es pot anar a la Plaza de Armas, que no té més que la Catedral, tot passant pel Paseo Puente i així fer una parada a un dels molts cafés con piernas que hi ha, on les cambreres vesteixen uns vestits tant curts com insinuants i la clientela és, bàsicament, masculina.

parada a un dels molts "cafés con piernas", on només es pot prendre cafè o te, res més...

Seguim fins a el Palau de la Moneda, palau presidencial, on s'hi amaga l'encara incerta història de Pinochet i Allende. I acabem la ruta tot pujant al cerro Santa Lucía per gaudir d'unes vistes de la ciutat, llàstima que la polució no en deixa veure els Andes nítidament.

el Palacio de la Moneda, on Salvador Allende va arribar al seu tràgic final l'11 de setembre de 1973

També ens hem perdut pel barri de Bellavista, el carrer de baretos per excel·lència, i pel barri de Lastarria, el barri més cool de la ciutat, on hem fet el nostre últim dinar acompanyats d'un bon amfitrió, en Marc.

al barri Bellavista, a un bar del carrer Pio Nono, tot veient el derbi xilè, U.Católica contra la U.de Chile

En Marc, que actualment està treballant a Xile, ens esperava a Santiago i ens ha obert les portes de casa seva, una vegada més, ens hem sentit com a casa, al modest barri de Las Condes. Ell ens ha deixat descobrir llocs com el Cajón del Maipo, un paratge natural ben proper a Santiago i que ens ha encantat, i altres llocs tant propers a casa com el bar De La Ostia, on hem gaudit d'un partit del Barça acompanyats, pràcticament només de catalans. Hem sopat acompanyats de 4 catalans més, el Ricard, la Marga i l'Àlex, també vivint a Xile, tots ells geòlegs i que per raons laborals estan vivint en aquest país.

sopar a casa en Marc amb en Ricard, la Marga i l'Àlex

I així, tot recordant-nos de casa nostra ens hem acomiadat de Xile i posem punt final a la nostra aventura arreu del món, una aventura que va començar el dia 11 de novembre del 2011 i que avui acaba. Però nosaltres encara no tenim ganes de tornar a casa, així que us esperem a tots a Londres, on passarem els propers i darrers 5 dies.

dinar de comiat de Santiago amb el Marc al barri Lastarria

Però en el proper post us explicarem el nostre regal final del viatge... :-p

8 comentaris:

1. Anònim14/11/12

Aixxxx, no sé q en faré sense llegir els vostres posts... Quina pena!!
    Petonets,
    Miriam

1. Anònim14/11/12

Pd.: mireu el videoclip "origin of love" de Mika. Està fet a Santiago! Surten les vistes del Sanhattan i la colorida Valparaiso :) o així m'ha semblat! Miriam

2. Anònim14/11/12

Us passo el link millor :) ja no molesto més, jeje http://vimeo.com/m/48959243

3. Nosaltres també!!! Amb molta pena tornem... amb ganes per retrobar-nos amb gent que farà almenys 372 dies que no podem abraçar, però amb tristor perquè tota aquesta gran aventura que hem somiat i portat a terme finalment arriba al seu final... :(

De totes formes, tenim moltes i moltes coses que ens han quedat al tinter, ja siguin, escrits, fotos, comentaris, rutes, videos, etc... així que ens agradaria anar posant ordre al blog i actualitzar diferents temes que potser amb les presses del viatge ens haguessin agradat explicar!!!

Així que mirarem de no deixar-te sense blog!!
      Molts petons,

Txell i Xavi

2. Anònim15/11/12

Si si, no ens deixeu sense bloc ara que estem ben enganxats!!! jeje
    Que ens encanta que compartiu experiències amb nosaltres i segur que teniu relats i fotos per parar un tren!!!
    Un petunet
    Núria

Respostes
    1. Moltes gràcies Núria! A veure si ara a la tornada tenim oportunitat per conexe'ns!!! Molts records!!

Txell i Xavi

3. Hola parella!
    Des de que vam descobrir el teu bloc, "Els Viatges d'en Xavi i la Txell" s'han convertit en una de les nostres lectures preferides. Quan nosaltres tornàvem de la nostra volta al món, vosaltres tot just començaveu... no sabeu l'enveja que ens heu fet durant tot aquest temps! És per això que t'hem deixat una petita sorpresa al nostre bloc en forma de reconeixement... ;)

Bon retorn i benvinguts!
    (tranquils, us ho podem confirmar: després de tornar la vida continua ;)

www.quadernsdebitacola.com

1. Bones Enric i Cèlia!
      Quan ens vau deixar aquest comentari no ens coneixiem, però ara ja no ho podem dir, després de coincidir a la trobada de bloggers a la Segarra i de volta mons a Barcelona... Ha estat una gran benvinguda!