Angkor Wat

Siem Reap  és conegut arreu per tenir la vuitena meravella del món, els temples d'Angkor. L'Angkor Wat és preciós i és pel que és coneix Cambodja. Aquest temple hindú és el temple religiós més gran del món i és el símbol Jemer per excel.lència. A diferència dels altres, no ha estat mai abandonat, la qual cosa s'aprecia ràpidament amb el seu bon estat de conservació.

contemplant la bellesa d'Angkor Wat durant la sortida del sol

Sense dubte ens quedem amb un moment màgic d'aquesta gran descoberta per nosaltres i és durant la sortida de sol davant un dels més bonics temples que hem vist mai, davant l'Angkor Wat. Arribar allà quan tot, completament tot, és negre nit i veure com es va aixecant el dia amb el majestuós temple d'Angkor Wat davant teu, és un moment que difícilment podrem oblidar.

impressionant sortida del sol

Siem Reap és un poble amb totes les seves comoditats, ple de restaurants i hotels, genial per passar-hi les nits mentre durant el dia s'exploren els tresors d'orígen Jemer que s'amaguen al seu voltant. El recinte dels temples és immens i pot donar molt de sí, hi ha una gran quantitat de temples, tots ells ben diferents. Els tres principals són l'Angkor Wat, el temple de Bayon i el Ta Prohm.

face to face in Bayon Temple

L'altre temple a destacar és el de Bayon, conegut per ser el temple de les 216 cares. En total 54 torres d'estil gòtic amb 4 cares a cada costat. Brutal!

aquí podeu veure cinc de les 216 cares

I ja per últim el temple budista de Ta Prohm. Aquest està en plena restauració i és que està caient a trossos però és espectacular. Grans blocs de pedra amagats enmig de la selva i en bona part rodejats per unes arrels immenses d'arbres centenaris. Suposem que la seva fama, a banda de venir-li donada per la seva indiscutible bellesa,  li ve donada gràcies a la pel·lícula de Tomb Raider que es va filmar aquí.

els majestuosos arbres arrelats al damunt del temple de Ta Prohm

intentant fer de Tomb Raider per un dia

L'extens recinte arqueològic d'Angkor va ser declarat Patrimoni de la Humanitat l'any 1992. Angkor amb més d'un centenar de temples, en l'època de l'apogeu d'aquest regne hi vivien a la vora d'un milió d'habitants, més que en qualsevol ciutat europea en la mateixa època.

Ta Keo temple, escenari de moltes instantànies

I de Cambodja a part d'emportar-nos un molt bon regust de boca i ser d'aquells països on ens agradaria tornar, ens ha servit per coincidir, després de 3 mesos, amb en Michael i la Paula, els americans amb qui vam coincidir ja al final del trekking dels Anapurnes. Sembla ser que ara sí que anem a fer la mateixa ruta, així que tot apunta que tornar-nos a trobar no serà gens difícil. I amb qui també hem coincidit és amb en Nacho, el viatger català que vam conèixer al delta del Mekong. Així que no vam desaprofitar el retrobament per fer un sopar tots plegats abans no ens tornéssim a separar. Que tingueu bon camí amics! Fins aviat!

retrobaments inesperats a Siem Reap

6 comentaris:

1. Tetus14/3/12

Totes les fotos són precioses però les del temple de Ta Keo ens han encantat. El Tetu ha tornat 5 anys enrere i ha recordat aquell meravellós viatge de solter, jijiji!
    Salut amics!

ResponElimina
    Respostes
    1. Jeje... mític viatge de solter!!!
      Fantàstic tot, però la sortida del va ser espectacular...

Elimina
  2. Esteu fent un reportatge preciòs.
    Petons guapos!!!

ResponElimina
  3. Que xuloooo! Impressionant la sortida de sol. A naltrus ens va fer mandra llevar-nos tan aviat, així que amb aquestes fotos heu matat tots els remordiments :)

Respostes
    1. Anònim28/3/12

Parella... impressionant el vostre muntatge fotogràfic. És d'aquelles fotos que m'imagino en el vostre menjador gegants!!!! M'ha encantat, de veritat!!!! Tornaria a Angkor només per a copiar-me el vostre muntatge ;)

Un petó gegant!!!!
      Mireia
      www.viatge365.blogspot.com

2. David i Mireia,

A naltrus també ens costa llevar-nos, però aquí vam fer l'esforç i la veritat que els colors de la sortida de sol van ser espectaculars.

I respecte el muntatge fotogràfic, no tenim gaires fotos de parella que no siguin autofotos, i en aquell temple estavem tranquils i hi havia un pedestal per poder deixar la càmara i així vam passar una bona estona!