Huayna Potosí, 6.088 m

Sí, aquest és el nostre objectiu, assolir els 6.088 m del Huayna Potosí, en teoria el 6.000 més fàcil! :-)

nosaltres i el nostre objectiu, 6.088 m!!

Així que després de donar-hi voltes vam decidir contractar un guia i l'equip necessari per intentar-ho, ho vam fer, després de preguntar a moltes agències, amb Travel Track ja que ens va causar bona sensació i ja tenien un altre grup de dos bolivians amb el mateix objectiu, el pare i fill Decormis. Vam decidir agafar la modalitat de 3 dies i 2 nits, el primer dia, pur divertimento, arribes al refugi del camp base i practiques al glaciar viejo amb els grampons i el piolet, i també fas una petita paret de gel, sopar i dormir.

Sí, sí, la que està escalant aquesta paret de gel és la Txell!!!

... satisfeta de la primera escalada en gel!!

i com no, en Xavi escalant al glaciar Viejo

Després de 12 hores de dormir, de 8 a 8, esmorzem i preparem l'equipatge per pujar al camp alt, Campo Roca, a 5.130 m, aleshores ens adonem que les motxilles pesen 15 quilos i decidim contractar un portejador pels quatre, portejadora en aquest cas, i així alleugerir l'equipatge fins uns 10 kg, ja que ens puja les botes de gel, els grampons i els piolets. La nostra portejadora ha estat l'Elvira, la mestressa del bàsic camp base de la nostra primera nit i una boliviana la mar de maca.

iniciant el camí de pujada al camp alt

arribats al Campo Roca a 5.130 m

Arribats amb un parell d'hores al camp alt, només ens resta dinar i passar la tarda descansant i fent-la petar per esperar el sopar a les cinc, a les sis és hora de dormir, ja que la jornada d'atac al cim comença a les 12 de la nit, una burrada!!

fent-la petar amb la família Decormis!!

... des del camp alt, la traça que ens espera l'endemà de pujada al cim ...

Després d'intentar dormir al màxim possible, a aquestes alçades, ens llevem a les 12 i ens equipem. A les 12.30 esmorzem i passades la una iniciem la marxa. Som els primers de la currua de llums que ens seguiran, el segon grup són els Decormis, pare i fill.

... a dins els sacs, preparats per clucar els ulls ...

Les primeres dues hores del gèl•lid fred exterior, entre -10 i -15 ºC, passen bé, però a mesura que guanyem alçada cada vegada costa més respirar i mica en mica ens van avancant diferents grups.

parada per agafar energies, al Campo Argentino, a 5.500 m

Cada vegada anem parant més sovint per agafar aire i mica en mica ens anem refredant. Cada vegada que en Xavi necessita parar per agafar aire, fa que comencem a glaçar-nos els dits de peus i mans. Són les 4.30 de la matinada, portem un ritme molt dolent, i encara falta molt per la sortida del sol. Mal ens pesi decidim fer mitja volta, portem un ritme dolent i tenim els dits glaçats. Així que a uns 5.750 m fem mitja volta. Malgrat no tenir simptomes del mal d'alçada, possiblement ens hem aventurat sense disposar d'una bona aclimatació, una altra vegada serà. Aquest cop no ha pogut ser, a aquestes alçades costa respirar!! esbufegues!!!

ja de baixada ens fem una autofoto de grup, el nostre guia, en Fèlix i naltrus

i foto de record, encordats i amb tota la vestimenta!!

La baixada és dura, ja que totes il•lusions eren cap amunt i malgrat tot anem avall! Pensem difícilment podrem tornar-ho a provar un altre vegada... Això és molt lluny de casa!!

contents d'haver-ho intentat!!!

l'equip al complet, d'esquerre a dreta, Andrés, Felix (guia), Txell, Xavi, Cristian i Fèlix (guia)

Després d'un parell d'hores d'estar al refugi arriben la família Decormis, pare i fill, malgrat les ganes del fill, a 5.900 m també han hagut de fer mitja volta. Ells ara esperaran poder repetir l'any vinent!!!

Amb tot hem fet un grup la mar de macu, amb el qual hem rigut molt malgrat no poder assolir el cim!!

4 comentaris:

1. anims parella!! Tot i no haver-ho aconseguit l'esforç i l'aventura que és tot allò val la pena. Crec que és de les coses més alucinants que he aconseguit i quan i penso s'em posen encara els pels de punta.
    A seguir disfrutant de Bolivia!!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Bones Jordi i Tamara!!!
      Hi ha segona part!!! ;-)
      De totes formes només l'experiència ja val la pena!!!

Molts records!!
      Txell i Xavi

Elimina
  2. I ttaaannntttt nennsss!!! Moltes felicitats per haver-ho provat. La propera ( perque segur que hi haurà propera...Bolivia es a tan sols un dia d,avió!!!) ja sabreu a què aneu...així que podreu anar-hi més preparats!! mai diguis mai!!
    Felicitattss, felicitatttsss i felicitatttsss...sempre felicitats per provar les coses!!! Muakkss de la Muntserrá..que ja és per casa!!!! Muakksss

ResponElimina
    Respostes
    1. Bones Montse!!!
      No vam poder esperar gaire i després del trek del Condoriri vam repetir!!! ;-)