L'entrada al Rajastan

Ara fa uns dies que tenim oblidat el blog, primer un i després l'altre hem afagat "la passa de la panxa", però què seria un viatge a la Índia sense aquest petit incident,  no ha estat res de l'altre món, i ens ha servit per desconnectar del blog.

L'endemà de visitar l'impressionant Taj Mahal vam fer una sortida fins a Fatehpur Sikri, unes ruïnes declarades Patrimoni de la Humanitat.

tomba de Shaikh Salim Chishti al pati de la Mesquita a Fatehpur Sikri

Després vam agafar el tren direcció a Jaipur, en principi havien de ser poques hores, de 6 a 12 del matí, però com que el tren venia de Varanasi i arribava amb retard, al final vam sortir a les 10 del mati, així vam aprofitar per veure la vida de les estacions de tren.

... passant les hores a l'estació d'Agra, Life India!!!
(tot i que a la Renfe també passen aquestes coses...)

A Jaipur hi ha un Fort i diversos palaus, tot i que és la ciutat més important de Rajastan, a nosaltres no ens ha agradat gens i només hi vam passar una tarda. És una ciutat gran, impersonal, vaja que l'hem trobat massa occidental. No vam tardar en agafar les motxilles i marxar, no pas sense abans parar-nos al McDonald's, i és que ens moríem de ganes de cruspir-nos unes french fries, però l'endemà mateix ens vam dirigir a Pushkar.

..Aum...

Pushkar, territori neo hippy, és un poblet ple d'allotjaments i botiguetes de roba i plata. També és un punt de peregrinació hindú ja que aquí hi ha un important temple de Bharma, dels pocs que hi ha en tot el món. El poblet gira al voltant d'un llac ple de ghats, un d'ells anomenat de Gandhi perquè és on es van escampar les seves cendres.

vistes del preciós poble de Pushkar des de l'altra banda del llac

La veritat és que aquí ens hem refet, hem dormit i menjat molt bé, hi ha molta oferta i de qualitat. Recomanem el restaurant The Sixth Sense, el trobareu a l'àtic de l'Hotel Seventh Heaven. La veritat que l'hotel estava la mar de bé, però nosaltres estavem allotjats al davant, al Haveli Kanhaia, del qual no ens podem queixar gens ni mica. I després d'uns dies de dieta estricta ens mereixíem sopar de gust.

Aquí ja ens hem adonat ràpid que estàvem en ple Rajastan i ben a prop del desert i és que amb personatges com aquest qualsevol es confón.

Contínuament ens hem creuat amb un munt d'homes amb el típic llençol enrotllat al cap que tant t'aporta imatges del desert.

Ara som a Udaipur i aquesta ciutat ens encanta. Diuen que és la ciutat més romàntica de la Índia i no ho posem en dubte. Hi ha força coses a fer aquí, així que intentarem aprofitar el temps al màxim abans de fer camí cap al desert.

4 comentaris:

1. Alerta amb quines activitats practiqueu en una ciutat tant romàntica, fruit d'aquestes cosetes a l'abril naixerà l'Eudald!!!
    És broma amics!

ResponElimina
  2. Foteu una cara de salut que fa por...
    L'altre dia ho comentàvem amb en Raul.
    Què cabrons!! :-)

una abraçada ben gran,

ResponElimina
  3. Ens alegrem que ja estigueu altre cop a tope! Aquests petits "contratemps" a l'Índia són malauradament ben normals.
    Un petonàs!

Ah! espectaculars les fotos del Taj-Mahal del post anterior!

ResponElimina
  4. Quina bona pinta que té Pushkar, me l'apunto pel proper viatge a l'Índia! ;)