Sapa

La nostra entrada a Vietnam va ser per Dien Bien Phu, on vam fer parada tècnica per continuar l'endemà cap a Sapa i poder visitar les típiques terrasses d'arrosals i les ètnies que hi habiten. Ja estàvem avisats del fred i la boira habitual de la zona, i no vam escapar-ne!

Només arribar ens adonem que Sapa no és Laos ja que aquesta està plena de dones vestides d'ètnia H'mongs i Dzao, però només per vendre souvenirs, i la gran quantitat de botigues, hotels i restaurants només per a guiris.

com a bloggers ens retroalimentem llegint les aventures d'altres bloggers, i com no, la nit anterior ens havíem mirat el blog d'en Cèsar i l'Anna, de sentintelmon, i l'endemà ens trobem amb la "Xo Xo", ella sorpresa  de què la coneguéssim i ens fem un fart de riure!!!

Ens despertem el primer dia i veiem que la boira, la humitat i el fred no han desaperagut. Un cop esmorzats hem quedat amb en Yuma Nakamura, un japonès amb qui venim des de Laos, per anar a caminar pels voltants de Sapa. Comencem anant al poblet H'mong de Cat-Cat a 3 km de Sapa, i ens emportem una decepció ja que previ pas per taquilla entrem al "poble", un poble que només consisteix en cases de souvenirs. Decidim sortir de la ruta i intentar anar a algun poble més llunyà a peu, direcció Y Linh Ho. Malgrat el mal estat del camí, decidim passar el dia enmig de la boira, al cap d'una hora ens creuem amb un local i sembla indicar-nos que anem amb bona direcció. Finalment trobem una casa i molta gent a pala fent el que serà una futura bancada per un arrosal. Com ja ens havíem trobat a Laos, els locals que no solen viure dels turistes no accedeixen a que els facis fotos. La veritat és que estan ben perduts al mig de camps sense llum, aquí la família de la casa ha matat un garrí i n'estan rentant les tripes al riu. Creiem que possiblement sigui per compensar l'esforç de la gent que els ha vingut a ajudar a fer una nova feixa.

les vistes els dies que vam passar a Sapa, només de recordar-ho ja ens ve el fred...

Com a anècdota ens creuem amb un búfal d'aigua al mig del camí, tot i que es veuen animals molt tranquils, no les tenim totes i la gent local es fa un bon fart de riure quan quedem parats sense travessar per davant del búfal, al final acabem travessant. Finalment decidim desfer el camí realitzat, ja que amb la boira i a les tres de la tarda, no queden gaires hores de claror, i hem de tornar a esquivar el búfal, que encara no s'ha mogut del mig del camí. ;-)

el nostre amic, el búfal d'aigua

Vista la decepció global de Sapa, decidim agafar un bus nocturn per l'endemà dirigir-nos a Hanoi. El dia d'espera del bus el passem passejant pel parc que hi ha a la part alta de Sapa, aprop de la torre de telecomunicacions, amb els amics que hem fet tot creuant la frontera de Laos a Vietnam, una parella xilena-francesa, l'Antònia i en Pierre, que després d'una temporada treballant a Austràlia ara han decidit fer un viatje pel sud-est asiàtic, i com no, amb en Yuma.

al pujar fins la torre de telecomuncacions aconseguim deixar enrera la boira!!! jeje ;-)

tot pujant al mirador acompanyats d'en Yuma, l'Antònia i en Pierre

el poble de Sapa invadit per la boira!!! :-(

De totes formes recomanem fer la carretera de Dien Bien Phu a Sapa, en aquest tram de carretera és on hem pogut contemplar els camps d'arròs en bancades acabats de plantar i les dones de la població local que ens hem anat creuant pel camí, anaven vestides tradicionalment i molt colorajades, creiem que de l'ètnia H'mong Flor. També hem disfrutat de les muntanyes vietnamites, conegudes com els Alps Tonkinesos, i hem  creuat al pas de muntanya més alt de Vietnam, el Tram Tom de 1.900 m. No disposem de fotos d'aquest tram, però amb temps i paciència creiem que és una bonica zona a descobrir.

el nostre company de viatge pressent a tot arreu, el tío Ho, “Tú siempre marchas con nosotros, tío Ho”, tampoc podem triar, i el facebook a aquest país està vedat... visca la democràcia!!!

4 comentaris:

1. Per sort a vegades la boira també és fotogènica!! molt xules les fots :)

Abraçada!

ResponElimina
    Respostes
    1. Sort!!! ;-)
      Com va per Brasil? Esperem que tot bé!!!
      Una forta abraçada!!!

Txell i Xavi

Elimina
  2. Ei,
    vaia foton!!!!
    anem seguint els vostres posts per quan estiguem per aquí!
    disfruteu;)

ResponElimina
    Respostes
    1. Ei parella!!
      Nosaltres també us anem seguint, ens encanta que feu tant "couch"! Naltrus també en volem fer, però encara no hem trobat el moment!!! Poder a Kuala, Singapur o Hong Kong... Fantàstic!!