Bali sobre rodes

Hem destinat 4 dies per recórrer aquesta illa i encara que no són gaires han estat suficients per poder fer tot el que volíem fer. Només sortir d'Ubud ens adonem que aquest poble no pot tenir millor ubicació, arreu hi destaca el verd dels camps d'arròs, i és que l'entorn és preciós. Això sí, ens imaginàvem una illa menys poblada, dóna ben bé la sensació que no surts mai d'Ubud, doncs els pobles estan enganxats l'un amb l'altre, però aquesta sensació va desapareixent quan més al nord ens trobem.

Un dels nostres objectius era arribar quan més al sud possible de la illa, arribar a la famosa platja d'Ulluwatu, famosa per ser la platja surfera per exel.lència de Bali, un cop allí hem pogut veure com tot en aquesta platja gira al voltant d'aquet esport. De camí ens hem arribat al temple d'Ulluwatu, un de tants temples, ple a rebentar de macacos i sense cap encant en especial, de tota manera també hem de dir que l'encant d'aquest temple és veure-hi la posta de sol i nosaltres hi hem anat abans de dinar, serà això? La ruta per la costa sud oest ens ha portat a Jimbaran, un lloc de renom per deixar gaudir el paladar amb un bon plat de peix, però naltrus hem decidit deixar aquest plaer culinari per quan arribem a les illes, encara en dubte de si seran les Gilis o Nusa Lembongan.

un dels molts surfistes a la platja d'Ulluwatu

des del temple d'Ulluwatu, magnífiques vistes als penya-segats

Un altre dels notres objectius per aquests dies de ruta amb moto era arribar a Amed,  la costa nord-est de la illa. Amed és una parada obligatòria per tots els amants del submarinisme, primera perquè té un fons marí bastant xulo, tot i que hem de dir que a nosaltres ens ha deixat una mica indiferents i segon perquè en aquesta zona hi ha enfonsat un cargo japonès de la IIª Guerra Mundial. Per arribar a Amed passem per les famoses terraces d'arròs del Tirta Ganga i visitem el Palau d'Aigua de la zona, el qual ens ha encantat.

és típic, com a tot el sud-est, veure famílies senceres sobre un ciclomotor

nosaltres al  Taman Tirta Ganga, el palau d'aigua

les famoses terrasses d'arròs de Tirta Ganga

Un cop arribats a Amed decidim fer camí una mica més al nord, exactament fins a Tulamben per ser on es troba el Liberty, el cargo japonès. A Tulamben ens hem allotjat al Puri Madha, un Dive Resort com la majoria d'allotjaments que trobem en aquesta població, i ens hi hem allotjat perquè es troba en un lloc privilegiat, just davant és on es troba el Liberty, i per primera vegada no necessitem desplaçar-nos per arribar al punt d'immersió. Després d'esmorzar, tot contemplant la sortida sol, ens vestim per la ocasió i caminant cap a l'aigua. També hem de dir que estem en un resort a tot luxe, amb una piscina de les que dóna gust, a peu de platja.... això és el paradís! Ah! i per fi ens decidim a llogar una càmera underwater i així ens tirem unes fotos i us ensenyem una mica de fauna marina. Aquesta vegada sí que són fotos nostres. Per cert, aquí,  els bussejos ens han sortit per 200.000 rp, uns 17 euros per dive!

una anèmona amb el seu peix pallasso, més coneguts com a nemos

bussejant al Drop-off point a Tulamben

the lionfish

una gamba enterrada a la sorra, en diuen Manta Shrimp

el primer cavallet de mar que hem vist, de moment l'únic, i de pocs mil·límitres, completament camuflat entre el corall

la nostra primera foto sota aigua, bussejant a Tulamben

Acompanyats de la nostra scooter decidim fer costa fins a Ujung, tot i que la major part de la carretera són grans resorts, i quin el més luxós, acabarem arribant a la zona més local on la majoria són poblets pescadors i ens sembla que aquí no hi arriben massa turistes. De fet, no hi hem trobat ni un warung o bakso on poder dinar, així és com els indonesis anomenen restaurant.

recorrent la costa balinesa sobre dues rodes

posta de sol a Amed, amb el volcà Agung de fons

Al quart dia de la ruta, tornem a Ubud i ho fem pel centre de la illa, on veiem de prop el bonic volcà que no hem deixat de veure tots aquests dies, el volcà Agung. De camí ens parem a una plantació de cafè i degustem el cafè balinès, que no el més car, però si que veiem l'animaló en qüestió que és el que caga els caríssims grans de cafè que després es venen a preus desorbitats.

l'entrada del Pura Ulun Danu Batur un dels temples més destacats de Bali

un gat sobre les ofrenes al Temple d'Ulun Danu Batur

Ja arribats a Ubud tenim gairebé tots els dubtes solucionats, però decidim quedar-nos-hi un dia més relaxats i després sí, ens n'anem a Nusa Lembogan.