Filipines, un petit paradís

La nostra ruta inicial no passava per Filipines però surtuosament molts motius ens van fer canviar de plans sobre la marxa i estem més que contents d'haver-nos apropat en aquest petit-gran país molt allunyat d'Àsia, pel que fa en la seva cultura, però encara asiàtic per la seva situació geogràfica. La veritat és que ens ha sorprès i de quina manera, no ens pensàvem trobar amb unes platges idíl.liques, enmig d'un país tan i tan verd. Filipines és un paradís entre àsia i occident amb idíl.liques platges entre plameres, platges d'aigua cristal.lina i sorra blanca, un lloc espectacular amb un fons marí impressionant, és d'aquells llocs que, al llarg de la teva vida, faràs el possible per tornar. Filipines ens ha semblat un país no gens massificat, on encara pots trobar una platja kilomètrica sense ni rastre de resort occidental, almenys per on ens hem mogut naltros, i aquest creiem que és el seu encant.

Filipines està format per un gran número d'illes la qual cosa fa que moure's pel país sigui un xic feixuc, més que no pas complicat, ja que té una bona comunicació amb barco entre illes, però els trasllats són molt lents, així que a vegades creiem que és millor desplaçar-se internament amb avió.

En aquest país ens hem sentit molt a prop de casa tot i ser-ne molt lluny, i és que el fet d'haver estat colònia espanyola durant uns bon grapat d'anys, a prop de tres segles, ha deixat algun rastre. Els filipins són cristians i és que per primera vegada en el nostre viatge hem canviat els budes i temples per les Iglesias, tal com les anomenen ells. Comparteixen amb el castellà un gran nombre de paraules, i moltes vegades al sentir-los parlar t'has de parar dues vegades per assegurar-te que el que parlen és filipí i no castellà. La cuina filipina és a base d'arròs, com a tot Àsia, però aquí ja no hi ha noodles, aquí els plats per excel.lència són els guisats i molts gustos fan pensar amb la cuina de casa. La gent és d'una altra pasta, són amables de mena, desprenen felicitat allà on van i són uns amants de la música, es passen hores i hores cantant, i els trobes a qualsevol lloc cantant. I la última curiositat que hem trobat a Filipines és que la cervesa San Miguel, la cervesa número 1 del país, no és espanyola, sinó que és filipina comprada per un espanyol i així també establida a Espanya.

A Filipines hi hem entrat dues vegades i hi hem estat un mes, durant la primera estada vam travessar la illa de Palawan de sud a nord, des de Puerto Princesa pujant cap a Sabang, Port Barton i  El Nido. De Palawan vàrem agafar un barco fins a la illa de Busuanga i ens vam parar a Coron per poder bussejar amb vaixells de la IIª Guerra Mundial. Després de la nostra estada en aquestes dues illes vam anar a la Xina i acabada l'etapa Xina vam tornar a entrar a Filipines, d'aquí ve la raó per la qual hem deixat totes les entrades pendents de publicar per adjuntar-les amb el nostre segon pas pel país, però, la segona estada ha estat breu després de fer un canvi de plans sobre la marxa. La idea inicial era moure'ns més entre una illa i altra, però la major part del temps el vam passar a Siquijor. Arribats a Manila des de Beijing vam agafar un bus nocturn fins a Donsol i després dels nostres 2 intents fallits per veure el tauró ballena, vam fer el nostre récord d'hores viatjant i passats 2 dies entre barcos i ports arribàvem a la illa de Siquijor, el nostre camp base durant la segona estada a Filipines. Una illa que ens va encantar i que també té un fons marí envejable, així que ja no tenia massa sentit moure'ns fins a Malapascua pel submanirisme si aquí també el podíem fer. Des de Siquijor volíem anar fins a Apo Island per nedar amb tortugues, però el fet de viatjar en temporada baixa fa que no hi hagi tours a la vista per poder-nos-hi desplaçar, ni des de Siquijor ni des de Dumaguete, a la illa de Negros, i és per tot això que decidim quedar-nos a Siquijor, i en marxem contents perquè finalment també hi hem vist tortugues!!!!!!

Aconsellem a tots els amants de sol i platja venir a conèixer aquest racó del món, un paradís entre Àsia i Occident.

Com heu vist més amunt ja hem penjat les fotos, però només de la primera estada a Palawan, en breu seguirem actualitzant!

6 comentaris:

1. Les platges són fantàstiques! I plenes de vida...

hehe..

Abraçada!

2. Ostres Marc!! curiosa la notícia... jeje
    És que aquest país és impressionant!!! i quina vida...

Txell i Xavi

3. Anònim11/6/15

Hola parella,
    Ja fa un temps que seguim el vostre blog i ens és de gran ajuda per preparar els nostres viatges, tant pels llocs a visitar amb les vostres opinions com, sobretot, la planificació dels dies i la ruta a seguir.
    Ens estem plantejant fer el viatge d'aquest estiu a Filipines (té molts números). Ens podríeu fer arribar la ruta que vau seguir?
    Moltes gràcies per endavant.
    Eduard i Maria

Respostes
    1. Hola Eduard i Marina! Perdoneu el retard però se'ns va passar per alt el vostre missatge. Ens doneu un @mail de contacte i us enviem tota la info que ens demaneu?
      Esperem no fer tard.
      Gràcies per seguir-nos i Mil perdons!!
      Txell i Xavi

Elimina
    2. Per cert, si ho voleu també ens podeu escriure a través de facebook ;)

www.facebook.com/estemdevacances.

4. Hola parella,
    Fa uns dies vam escoltar-vos per la radio i en van agradar molt les vostres explicacions i la forma de pendres la vida, nosaltres intentem fer el mateix.
    De cara al febrer de l'any vinent, estem pensant en fer un viatge de dos mesos entre Borneo i Filpines.
    A Malasia ja hi hem estat pero nomes al continent, no les illes i desprès pensem saltar en ferry cap a Filipines.
    Estem recopilant informacio i en agradaria que ens ajudesiu amb la vostra experiencia i sobre tot amb la planificació de la ruta per les illes.
    No se si ja heu estat a Borneo pero si ens podeu enviar quelcom ...tambè serà bemvingut.
    us deixo el meu correu..... saladielias@hotmail.com
    Moltes gràcies per endavant i salut.